Patrycja Napierała

Perkusjonistka, pedagog, na stałe grająca w zespołach: Shannon, Same Suki, Kayah & Transoriental Orchestra, Sama Yoon, Hoboud, PompaDur. Również muzyk sesyjny. Przez blisko dwie dekady grała w zespołach takich jak: Balkan Sevdah, Danar, Karpatia, Kayanis, Maayan, Pako Sarr. Współpracowała z Justyną Steczkowską, Katarzyną Nosowską, Czessbandem, Zbigniewem Namysłowskim, Orkiestrą Kameralną Aukso, Zygmuntem Koniecznym, Wojciechem Hoffmanem, Carrantuohill, Le loup qui danse.

Pierwsze muzyczne kroki stawiała w Swarzędzkiej Orkiestrze Flażoletowej, jako flecistka, grająca na irlandzkim Tin Whistle. Ukończyła geoinformację na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Na co dzień Patrycja porusza się w gatunkach takich jak: folk, etno, world, ethno-pop, piosenka aktorska, muzyka rozrywkowa itp. W jej dorobku można usłyszeć szeroką gamę instrumentów perkusyjnych np. Bodhrán (charakterystyczny dla kultury irlandzkiej), oraz związanych z kulturą Bliskiego Wschodu – Bendir, Duff, Doumbek, poprzez Cajon, nigeryjskie Udu czy Tapan, pochodzący z krajów bałkańskich, oraz wiele innych.

Uczestnictwo w czołowych zespołach World Music w Polsce zawsze pozwalało Patrycji na rozwijanie i doskonalenie gry w najróżniejszych nurtach (muzyka z różnych regionów Półwyspu Bałkańskiego, muzyka celtycka, muzyka orientalna, sefardyjska, polska muzyka ludowa, muzyka pochodząca z terenów Karpat, muzyka elektroniczna, Afrobeat, tradycje afrykańskie itd).

Szerokie spektrum muzycznych fascynacji oraz współpraca z zespołami z różnych nurtów czyni z Patrycji również muzyka sesyjnego, na stałe współpracującego z prestiżowym, wiedeńskim studiem nagraniowym Euro Acoustics.

Patrycja udziela się również jako muzyk w warszawskich teatrach: Teatr Dramatyczny, Ateneum, Teatr Makata, Kabaret na Koniec Świata.

Od końca 2011 roku jest oficjalną endorserką Bodhranów Roberta Forknera, jako jedyna kobieta i jeden z dwóch bodhranistów nie-irlandzkiego pochodzenia, posiadających własną linię z sygnaturą.

Od 2015 roku jest endorserką polskich cajonów AW Cajon Andrzeja Włodarczyka.

Patrycja świetnie sprawdza się jako pedagog. Prowadzi indywidualne oraz grupowe warsztaty bębniarskie dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Na stałe prowadzi zajęcia rytmiczno–muzyczne w przedszkolu Montessorii w Wesołej. Współpracuje z warszawską agencją artystyczną Akademia Amphora, gdzie za pomocą bębnów prowadzi warsztaty integracji dla firm.

Posiada spore doświadczenie w prowadzeniu audycji muzycznych w placówkach edukacyjnych, warsztatów podczas pikników, dni miast, eventów dla firm oraz wielu imprez kulturalnych.

Wybrane działania:

  • 1998, 2002, 2003 występy na Woodstocku – Swarzędzka Orkiestra Flażoletowa.
  • 2001 nagranie płyty Synesthesis – Kayanis oraz występ w telewizji MTV Classic w programie Hołdys Guru Limited.
  • 2003 udział w sesji nagraniowej płyty Drzewa na zaproszenie Wojciecha Hoffmana. Płyta ta zdobyła prestiżową nagrodę miesięcznika Gitara i Bas.
  • 2005 II nagroda (I nie przyznano) na Festiwalu Mikołajki Folkowe, Lublin 2005, gdzie Patrycja zdobyła wyróżnienie za „Subtelność gry na instrumentach perkusyjnych” – Karpatia.
  • 2007 Grand Prix – Nagroda Prezesa Polskiego Radia na X Festiwalu Fokowym Polskiego Radia Nowa Tradycja – Karpatia.
  • 2007 nagroda dla wyróżniającej się instrumentalistki podczas XVII edycji Mikołajki Folkowe w Lublinie – Danar.
  • 2011 występ na Woodstocku – Shannon, Balkan Sevdah.
  • 2012 Same Suki zdobyły nagrodę specjalną w konkursie Polskiego Radia Nowa Tradycja – sesje nagraniową ufundowaną przez Program 2 Polskiego Radia.
  • 2013 Prawykonanie misteria kolędowego pt. Betlejem napisanym przez współczesnego kompozytora – Wojtka Błażejczyka w Szczecinie.
  • 2013 nagranie płyty Kayah & Transoriental Orchestra, wydaną przez wytwórnię Kayax.